besol Starszy sierżant
Dołączył: 24 Gru 2006 Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 0:23, 25 Lut 2007 Temat postu: Referendum GWT. Określ swoje zdanie dt. regulaminu |
|
|
Regulamin uczestnictwa w spotkaniach GWT:
I. PROLOG.
a) Spotkania ASG, zwane dalej Strzelankami organizowane są w umówionych odpowiednio wcześniej miejscach, zdala od zabudowań mieszkalnych, a także od miejsc publicznych, gdzie jest duże prawdopodobieństwo na napotkanie osób trzecich.
b) Osoby biorące udział w Strzelance, zwane dalej Uczestnikami, uznaje się za zapoznane z niniejszym regulaminem.
Za takie osoby uznaje się:
* bezpośrednio:
- członków każdej drużyny;
* pośrednich:
- fotografów, reporterów, obserwatorów. których obecność jest znana Uczestnikom;
c) Osoba Martwa, to uczestnik zabawy, który wg zasad ASG został trafiony przez uczestnika przeciwnej drużyny kulką.
II. PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZEńSTWA.
1. OCHRONA CIAŁA.
a) Przed rozpoczęciem zabawy należy koniecznie sprawdzić stan sprzętu odpowiedzialnego za ochronę oczu. Brak takiego wyposażenia, lub jego wady, które wpływają na stan nie nadający się do użytku, całkowicie wyklucza udział w zabawie jego posiadacza.
b) Wyposażenie, które stanowi ochronę oczu rozumie się przez:
- okulary;
- gogle;
Wymienione rodzaje ochrony oczy muszą być odpowiedniej wytrzymałości na uderzenia oraz przetestowane.
c) Ochrona oczu obowiązuje wszystkich uczestników zabawy ASG.
d) Ochronę oczu należy nosić przez cały czas trwania zabawy. Wyjątkiem jest umówiona przerwa, zaakceptowana i zrozumiana przez wszystkich uczestników.
e) W miejsach, gdzie kontakt z innym uczestnikiem zabawy jest mniejszy niż 10 metrów należy stosować takżę ochronę twarzy, przez co rozumie się kominiarki, maski.
2. OBCHODZENIE SIĘ Z REPLIKĄ.
a) Bezwzględny zakaz strzelania z replik, używania granatów, petard i innych środków mogących zagrozić zdrowiu lub życiu, oraz zakłócić zabawę innym uczestnikom gry, przez gracza, który został uznany za Martwego, bądź osób nie biorących udziału w grze.
b) Zakaz celowania repliką oraz strzelania w innych uczestników, ludzi postronnych obecnych w pobliżu miejsca zabawy, przed jej rozpoczęciem, przerwie lub zakończeniu.
c) Nakaz zabezpieczenia replik blokadą spustu, jeżeli jest taka możliwość. W przypadku jego braku, bezwzględny nakaz opuszczenia broni i ściągnięcia palca ze spustu.
3. ŚRODKI PIROTECHNICZNE.
a) Za środki pirotechniczne uważa się wszystkie materiały wybuchowe, dymne których głównym składnikiem jest ładunek miotający (proch, saletra itp.).
b) Każde użycie środka pirotechnicznego, może odbyć się tylko w miejscach do tego się nadających. Zabrania się używania w/w środków w miejscach, które pod wpływem siły uderzeniowej ładunku miotającego, mogą narazić na utratę zdrowia lub życia innych uczestników gry lub osoby Martwe.
c) Każde użycia środka pirotechnicznego musi być poprzedzone głośnym i wyraźnym okrzykiem "Granat!" lub innego umownego słowa, które odpowiada rodzajowi w/w środka, oraz znane i zaakceptowane jest przez uczestników zabawy.
III. ZASADY GRY
1. STRZELANIE
1.Celne wystrzelenie kulki z repliki w uczestnika gry (dotyczy wszystkich uczestników bezpośrednich obu drużyn) w dowolną część ciała uznaje się za Trafienie, a trafiony gracz uznany jest za Martwego.
WYJĄTKI:
Jeżeli gracz, który ma całkowitą pewność, że trafi przeciwnika (np. odległość jest mniejsza niż 5 metrów), może odstąpić od wystrzelenia kulki, a strzał zastępuje okrzykiem „DOSTAŁEŚ!”
CAŁKOWITY ZAKAZ CELOWANIA W GŁOWĘ Z ODLEGŁOŚCI MNIEJSZEJ NIŻ 5 METRÓW
2.Trafienie może nie zostać uznane w przypadku umownych odstępstw , zaakceptowanych przez wszystkich uczestników, przez co najczęściej rozumie się:
- trafienie w głowę w przypadku, gdy trafiony gracz posiada na głowie hełm;
- trafienie w jedną z kończyn gracza, w momencie kiedy zabawa rozgrywana jest z uczestnikiem pełniącym rolę Medyka. W takim wypadku uczestnik zyskuje status Rannego.
3.Trafiony zawsze przyznaje się do trafienia okrzykiem „DOSTAŁEM”.
Jeżeli trafiony:
- nie poczuł kulki (np. grube odzienie)
- nie widział kulki (np. stał plecami)
a co za tym idzie – nie jest świadomy trafienia – istnieje możliwość poinformowania takiego uczestnika o takim przypadku.
4. Uczestnik który nie przestrzega zasad w ppkt. a,b i c może zostać uznany za Oszusta i być odsuniętym od zabawy przez innych uczestników gry.
5. Martwy musi niezwłocznie opuścić miejsce zabawy i udać się w miejsce specjalne przeznaczone dla martwych (wyznaczone jeszcze przed samą rozgrywką), zwane dalej Strefą Śmierci.
Jeżeli w miejscu gdzie został trafiony nadal następuje wymiana ognia i jego ruchy mogą przeszkadzać innym uczestnikom gry, w takim wypadku musi poczekać na uspokojenie się starcia lub zmiany miejsca potyczki innych uczestników.
6. Trafiony zakłada w widoczne miejsce na ciele czerwoną szmatę i/lub:
- unosi ręce do góry;
- unosi replikę broni ponad głowę;
- zdejmuje nakrycie głowy;
7. Trafiony podczas zmierzania do Strefy Śmierci nie może:
- rozmawiać, wydawać dźwięków;
- informować kolegów z drużyny o pozycjach i zamiarach drużyny przeciwnej itp. itd.;
- strzelać z repliki, ustawiać hop-up itp. itd.
8. Sfrefa Śmierci służy do gromadzenia Martwych w celu oddzielenia ich od walczących. Jeżeli S.Ś. znajduje się blisko pól walki należy bezwględnie zachowywać się cicho i spokojnie. NIE PAJACOWAĆ.
2. ZACHOWANIE
a) Podczas marszu formować szyk i stosować się do przyjętych norm społeczynych. Repliki muszą być pochowane, kominiarki ściągniete i wszelki sprzęt która ludność cywilna mogłaby uznać za zagrożenie w rękach właściciela.
b) Podczas przerw między strzelankami jest czas na posiłek, napojenie, ew. fajkę, chwilę odpoczynku oraz ustawienie repliki, naładowanie magazynków. Należy to wykonać jak naszybciej aby nie opóźniać zabawy.
Nie przestrzeganie w/w regulaminu wiąże się z odpowiedzialnością takiej osoby za zdrowie lub życie pozostałych uczestników gry i/lub osób postronnych i bierze on CAŁKOWITĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SWOJE CZYNY.
NIE ZNAJOMOść REGULAMINU NIE ZWALNIA Z JEGO PRZESTRZEGANIA.
Post został pochwalony 0 razy |
|